KLYS söker administratör på deltid (50 %)

KLYS utgör en samlad röst för Sveriges kulturskapare och företräder genom sina fjorton medlemsorganisationer cirka 30 000 konstnärligt yrkesverksamma i landet. Vår främsta uppgift är att förbättra kulturskapares sociala och ekonomiska villkor.

Vi söker nu en administratör som kan arbeta deltid (50 %) under hösten 2024 med eventuell förlängning och utvidgning av tjänsten från 2025. Tjänsten är placerad på KLYS kontor på Kungsholmen i Stockholm, med uppgift att på uppdrag av KLYS verksamhetsledare, KLYS arbetsutskott och nämnd ge stöd och service samt att bidra till samordning av verksamheten.

Du ingår i ett mindre team bestående av verksamhetsledare, regionalpolitisk strateg, deltidsanställd koordinator/kommunikatör samt deltidsarvoderad ordförande. Arbetet innefattar administration och ekonomihantering, med bland annat stöd och service till medlemsorganisationerna, förberedelser av arbetet i KLYS arbetsutskott och nämnd, samt protokollskrivande. Du ansvarar också för den löpande bokföringen och betalning av fakturor.

Kvalifikationer:

  • Administrativ erfarenhet
  • Erfarenhet av ekonomihantering såsom bokföring
  • Goda språkkunskaper i både svenska och engelska samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
  • Som person vill vi att du är flexibel och lösningsfokuserad, strukturerad och med god organisationsförmåga

Meriterande kunskaper:

  • Erfarenhet av arbete med ekonomihantering i Visma Business
  • Erfarenhet av självständigt arbete med administration i en liten organisation

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Omfattning: Deltid (50 %)
Tillträde och tidsperiod: Senast 2 september t.o.m. december 2024, med ev. möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdag: 7 augusti. Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka ansökan via mejl till: ulrica.kallen@klys.se
Kontakt: Verksamhetsledare Ulrica Källén 073 340 00 33 eller koordinator Sara Karkkonen 070 948 09 63

Information

Tillgänglig till: 2024-08-07

Anmälan